100PLUS Aktifkan Malaysiaku di Terengganu

KUALA NERUS - Seramai lebih 3,000 peserta akan menyertai program 100PLUS Aktifkan Malaysiaku yang julung kali diadakan di negeri ini pada 18 November nanti.

Program berbentuk larian berhalang sejauh 5 kilometer anjuran Jabatan Pelancongan Negeri Terengganu (KPNT) itu akan diadakan di Stafium Tertutup Sultan Zainal Abidin Gong Badak, Kuala Nerus.

 Pengarahnya, Tun Faisal Tun Abdul Razak berkata, program yang akan diselaraskan SKY Event Management Sdn Bhd itu terbuka kepada semua lapisan masyarakat berusia 18 tahun ke atas.

"Menariknya peserta program ini bukan hanya disertai golongan belia dan remaja sebaliknya ia turut melibatkan Pegawai Pembangunan DUN dan J3K.


 "Pelepasan peserta akan disempurnakan Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Razif Abd Rahman," katanya pada sidang media di Gerbang Galeri Pelancongan, Kuala Nerus, hari ini.

 Katanya, pertandingan itu akan diadakan di setiap negeri dan 10 pemenang akan terpilih mewakili negeri ke peringkat Grand Final yang akan diadakan di KL Sport City, Bukit Jalil pada 3 Disember akan datang.

Sepanjang program utama berlangsung turut diadakan beberapa acara sampingan seperti Kuala Nerus Car Free Hour dan Fun Ride sejauh 20 kilometer, senamrobik, zumba dan jualan food truck

Raja pecut negara, Khairul Hafiz Jantan turut akan berada di sana bagi majlis pelepasan yang dijangka bakal disempurnakan oleh Menteri Besar, Dato' Seri Ahmad Razif Abd Rahman.


Layari  www.100plus.com.my untuk keterangan lanjut

No comments:

Powered by Blogger.