BEG TERBESAR DUNIA DI PB SQUARE




KUALA TERENGGANU 27 Julai - Bandar raya ini menjadi lokasi terakhir bagi siri jelajah pameran beg terbesar dunia apabila ia kini ditempatkan di pusat beli-belah Paya Bunga (PB) Square di sini untuk tontonan umum selama 10 hari, bermula hari ini.

Beg pegang ‘holdall’ yang mendapat pengiktirafan The Guinness World Records dua tahun lalu itu dihasilkan daripada 2,984 kemeja terpakai oleh 1,492 peserta

Pengerusi Persatuan Seni Jahitan Kreatif (PSJK), Fully Chye Goet Lee berkata, beg berwarna-warni berukuran 7.62 meter panjang, 3.04 meter lebar dan 5.6 meter tinggi tersebut akan ditempatkan di sebuah galeri di pusat beli-belah One City, Subang, kelak.


“PSJK dengan usahasama Pusat Latihan Kraftangan Epal telah mewujudkan galeri pameran terbesar di Asia yang terletak di One City, jadi beg ini akan ditempatkan di situ untuk tatapan masyarakat,”ujarnya.


Beliau berkata demikian pemberita selepas majlis perasmian pameran beg itu dan pelbagai karya seni jahitan kreatif yang disempurnakan oleh Isteri Menteri Besar, Toh Puan Seri Halina Zakaria, pagi ini. - UTUSAN ONLINE

No comments:

Powered by Blogger.