Rebut peluang bangunkan industri pelancongan Terengganu



KUALA TERENGGANU 29 Julai - Penggiat pelancongan di negeri ini diminta berada dua langkah di hadapan dalam merebut peluang untuk membangunkan industri pelancongan Terengganu.


Timbalan Pengerusi II Jawatankuasa Pelancongan dan Kebudayaan Negeri, Tengku Zaihan Che Ku Abd Rahman berkata, kerajaan negeri sentiasa mengalu-alukan penyertaan dan kolaborasi ramai pihak termasuk pertubuhan bukan kerajaan (NGO) selaras untuk membolehkan penjanaan pendapatan yang lebih mampan, bersepadu serta telus.


Oleh itu, katanya, penggiat industri perlu melakukan transformasi minda di samping peka terhadap setiap perkembangan semasa yang berlaku di Terengganu seperti penganjuran program mahupun acara pelancongan.



"Sudah sampai masanya penggiat pelancongan berada dua langkah di hadapan dalam mendapat kelebihan kompetitif mendahului rakan niaga lain mendapatkan pelanggan.


"Inisiatif yang diambil oleh mereka ini secara tidak langsung dapat dimanfaatkan melalui penjualan pakej-pakej pelancongan berdasarkan kepada minat pelanggan terhadap program dan acara yang dianjurkan," katanya.


Beliau berkata demikian ketika berucap dalam Majlis Makan Malam Meraikan 22 Peserta Program Matta Fam Trip Ke Terengganu di sini malam tadi.


Yang hadir sama, Pengarah Jabatan Pelancongan Negeri, Tun Ahmad Faisal Tun Abd. Razak.


Program Matta Fam Trip selama tiga hari sejak kelmarin itu merupakan anjuran Jabatan Pelancongan Negeri Terengganu.

No comments:

Powered by Blogger.