RAKYAT MALAYSIA WAN KUZAIN TANDATANGAN PENUH DENGAN LIGA BOLA SEPAK AMERIKA



Mungkin tak ramai lagi yang mengenali bakat luar biasa Wan Kuzain Wan Kamal . Pada tahun 2015, dia telah berlatih bersama akademi kelab Eredevisie Belanda, Feyenoord kemudian beraksi untuk skuad bawah 17 tahun Amerika Syarikat.

Pemain berusia 18 tahun ini sebelum ini bermain sebagai pemain kontrak Swope Park Rangers. Bagaimanapun, baru-baru ini dia telah menandatangi kontrak penuh untuk United Soccer League bersama Rangers.

“Saya rasa teruja dan gembira sekali. Saya mahu berterima kasih kepada Sporting Kansas City dan Swope Park Rangers kerana mempercayai saya dan saya tidak sabar untuk mula berlatih.”

“Saya rasa Kuzain adalah salah seorang prospek terbesar yang pernah kami ada dari akademi.

“Dia menunjukkan kepintaran dalam permainan, seorang pemain yang laju dan saya percaya jika kita berikan dia masa untuk berkembang dan meletakkan dia dalam persaingan sengit seperti di Swope Park Rangers, dia akan menjadi pemain yang perlu diperhatikan di masa hadapan.” jelas jurulatih Rangers, Nikola Popovic.

Sumber: FourthOfficial SportingKC

No comments:

Powered by Blogger.