12 pasukan berentap dalam Adu Kolek Terengganu



KUALA TERENGGANU 23 Dis. - Sebanyak 12 pasukan berentap dalam Adu Kolek Terengganu 2017 yang diadakan di Pulau Warisan di sini hari ini.

Kejohanan itu menghidup dan memberi nafas baharu kepada kegiatan yang pernah diadakan suatu ketika dahulu namun dilihat masih dalam skala kecil dan sekadar pelengkap kepada jumlah kegiatan Tahun Melawat Terengganu 2017.


Pengarah Muzium Negeri, Mohd. Yusof Abdullah berkata, penyertaan paukan terdiri daripada Pejabat Daerah di seluruh negeri ini di samping institusi pendidikan tinggi awam tempatan.

Advertisement


Remaining time: 01s Powered By YuMe
“Para peserta cukup bersemangat di bawah pimpinan nakhoda masing-masing walaupun berdepan angin dan arus kuat , beradu tenaga dan kecekapan menamatkan perlumbaan sejauh 300 meter.

“Kita menyediakan tiga kolek untuk acara ini dengan setiap satunya boleh memuatkan 20 pendayung,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Menurut Mohd. Yusof, acara akhir akan diadakan esok dan pemenang tempat pertama bakal membawa pulang wang RM2,500 manakala kedua (RM2,000) dan ketiga (RM1,500).-UTUSAN ONLINE

No comments:

Powered by Blogger.