UEM-PLUS sumbang kepada 1,000 pelajar



KUALA TERENGGANU 23 Dis. - Seramai 1,000 pelajar sekolah rendah dan menengah daripada keluarga berpendatan kecil dalam daerah Kuala Nerus menerima bantuan pakaian dan peralatan sekolah sumbangan UEM Group Berhad.



Melalui program Kembali Ke Sekolah, inisiatif di bawah tanggungjawab sosial korporat (CSR) syarikat berkenaan membolehkan setiap pelajar menerima dua pasang pakaian seragam, kasut, beg sekolah, stokin dan set alat tulis .


Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Razif Abdul Rahman berkata, sebanyak RM250,000 diperuntukkan oleh syarikat induk PLUS Malaysia Berhad (PLUS) itu bagi tujuan tersebut.

“Tahniah saya ucapkan kepada PLUS kerana berjaya melaksanakan tanggungjawab sosial korporat (CSR) ini sejak tahun 2015 lagi, melibatkan 1,000 orang pelajar setiap tahun di daerah Kuala Nerus.

“Kami berdoa semoga sumbangan ikhlas yang dihulurkan akan dikurniakan keberkatan, dan diberi ganjaran dalam bentuk kemajuan yang lebih baik serta berterusan buat syarikat,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap merasmikan penyampaian kelengkapan persekolahan itu di Stadium Tertutup Gong Badak di sini petang ini.

Yang hadir sama, Ketua Pegawai Operasi PLUS,

Sumber :
http://m.utusan.com.my/berita/terkini/uem-plus-sumbang-kepada-1-000-pelajar-1.578298

No comments:

Powered by Blogger.