TIADA BUNGA API PADA MALAM TAHUN BARU

Sumber: @hmetromy


KERAJAAN Terengganu tidak akan mengadakan pertunjukan bunga api sempena sambutan Tahun Baru 2018 pada Ahad depan sebaliknya sambutan itu akan dipenuhi dengan program keagamaan.


Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Razif Abd Rahman berkata, acara sambutan Tahun Baru peringkat negeri akan diadakan di Kompleks Sukan Gong Badak dipenuhi dengan aktiviti keagamaan termasuk forum perdana dan jamuan rakyat.


Katanya, program sambutan tahun baru akan diakhiri dengan solat hajat dan bacaan doa memohon kesejahteraan rakyat serta negara dan negeri selepas detik 12 malam.


ㅤ"Acara sambutan bermula kira-kira 9 malam dengan pelbagai aktiviti termasuk perlumbaan sprint test membabitkan penyertaan golongan belia selain ceramah agama serta forum perdana. "Ia akan disambut secara sederhana dan buat julung kalinya tiada sebarang pertunjukan bunga api diadakan sebaliknya hanya dipenuhi dengan majlis keagamaan," katanya ketika dihubungi di Kuala Terengganu hari ini.


Ahmad Razif berkata, kerajaan negeri ada menerima tawaran daripada beberapa syarikat swasta untuk membiayai kos pertunjukan bunga api bagi memeriahkan sambutan Tahun Baru 2018 peringkat negeri.


ㅤ"Kerajaan negeri menolak tawaran itu dan meminta syarikat berkenaan supaya menyalurkan kos pembelian bunga api kepada tabung kebajikan termasuk Tabung Darul Iman (TDI)," katanya.


#999Malaysia #DilarangRacist #DilarangKataKesat

No comments:

Powered by Blogger.